שאלות ותשובות

רקע - מידע כללי

מהו השירות המאפשר לעבור בנק באופן מקוון?
שירות זה מאפשר ללקוח להעביר את הפעילות הפיננסית שלו לבנק אחר, באופן מקוון וללא עלות. ניתן לבצע זאת על ידי הגשת בקשת העברה בבנק שבו הלקוח מעוניין לרכז את הפעילות הפיננסית שלו, ללא צורך להגיע לסניף. הבנק שאליו מבקש הלקוח לעבור (הבנק החדש) יוצר קשר עם הבנק המקורי (הבנק הישן) וממבצע מולו את תהליך העברת הפעילות.
למה חשוב לנו לאפשר מעבר מהיר וקל מבנק לבנק?
מעבר לערך המרכזי של שיפור השירות ללקוח אפשרות המעבר הקל והמהיר מבנק לבנק משרתת מטרות חשובות עבור ענף הבנקאות כולו:
  • הגברת התחרות.
  • הגדלת כוח המיקוח של הלקוח מול הבנק.
  • לאפשר ללקוח, המעוניין בכך, מעבר קל ונוח תוך שמירה על רציפות בשירותים הפיננסיים שלו ככל שניתן.
מהם העקרונות המרכזיים העומדים בבסיס המעבר בין בנק לבנק?
  • התהליך מהיר, מקוון, נוח, אמין, מאובטח וללא עלות.
  • ככלל, התהליך המעבר יושלם בתום 7 ימי עסקים מיום הגשת בקשת מעבר תקינה.
  • מנגנון "עקוב אחרי" ( = ניתוב) – חיובים, זיכויים, והפקדת שיקים, שיגיעו לחשבון הישן, לאחר המעבר, ינותבו אוטומטית לחשבון החדש במשך שלוש שנים מיום המעבר.
  • ללקוח תהיה כתובת אחת לטיפול בכל תהליך המעבר - הבנק אליו מועברת הפעילות (גם במקרה של בעיות בתהליך העברת הפעילות).